Nowy produkt
Wentylator transportowy o mocy 4.0 kW w wykonaniu standardowym.
Masywna, sprawdzona od lat konstrukcja, odporna na przemysłowe warunki pracy.
Klasa sprawności silnika: IE3 (Premium Efficiency).
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności: 2017-12-15
Wentylator transportowy (potocznie dmuchawa, turbina do trocin) WMT-4/200 jest podstawowym, najczęściej stosowanym wariantem wśród modeli o mocy 4 kW znajdujących się w naszej ofercie.
Wentylatora nie można używać w atmosferze wybuchowej ani do transportu gazów lub substancji grożących wybuchem.
Urządzenie nie nadaje się do przetłaczania powietrza zawierającego zanieczyszczenia żrące lub lepkie.
Wentylator WMT-4/200 to urządzenie do transportu pneumatycznego. Wykorzystywane jest głównie do odciągu trocin (troty), pyłu i wiórów w przemyśle drzewnym i meblowym, jednak znajduje również zastosowanie w branży tekstylnej, papierniczej, recyklingowej oraz w obróbce wyrobów gumowych.
WMT-4/200 składa się z masywnego wirnika i wytrzymałej obudowy. Wirnik, napędzany silnikiem, generuje siłę ssącą i tłoczącą powietrze przy zachowaniu możliwości przepływu przez wentylator powietrza zawierającego cząstki stałe, stąd jego zdolność do transportu pneumatycznego. Decydujący jest tutaj odpowiedni dobór mocy i charakterystyki wentylatora. Zakup odpowiedniego produktu pozwala na optymalne wykorzystanie możliwości urządzenia.
Podstawową specyfikację techniczną wentylatora WMT-4/200 można znaleźć w zamieszczonej tabeli parametrów technicznych.
Wentylatory WMT zazwyczaj są zasilane z szaf sterujących maszynami obróbczymi. Jeśli wentylator ma działać niezależnie, zalecamy użycie włączników z zabezpieczeniem termicznym dostępnych w naszej ofercie.
Wentylatory w magazynie dostępne są w widocznej na zdjęciach figurze (RD 0). Pozostałe figury (obrót i/lub lustrzane odbicie) wykonywane są na zamówienie (prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy).
W odróżnieniu od innych producentów przejściówka wylotu na przekrój okrągły jest wliczona w cenę wentylatora.
Wlot i wylot wentylatora standardowo jest wykonany jako gładki do nasunięcia rury na wentylator. Możliwe jest dostosowanie wlotu i/lub wylotu do innej metody łączenia.
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących wentylatora WMT-4/200 zachęcamy do bezpośredniego kontaktu.
Wentylatory WMT występują w wersji standardowej (bez dodatkowego oznaczenia) oraz w wersjach modyfikowanych, opisanych w poniższej tabeli.
Modyfikacje można łączyć, np. WMT-5 WC H.
Oznaczenie modyfikacji |
Charakterystyka |
Przykładowe zastosowanie |
WC |
Wersja o podwyższonym ciśnieniu |
Transport tworzyw sztucznych, granulatów, zmielonych odpadów |
H |
Wirnik z łopatami dwuwarstwowymi z nakładkami ze stali trudnościeralnej, owijka obudowy ze stali trudnościeralnej |
Praca 3-zmianowa, branża recyklingowa, transport zrębki drzewnej, duża koncentracja materiału |
PO |
Dodatkowe uszczelnienie zapobiegające dostawaniu się pary z transportowanego medium do łożysk silnika |
Transport wilgotnego płatka foliowego, odciąg pary z chłodnicy pelletu, transport odpadów po myjce |
PTO |
Dodatkowe uszczelnienie oraz odrzutnik ciepła ograniczający przenoszenie ciepła na silnik |
Transport pneumatyczny w podwyższonych temperaturach (dla bardziej wymagających zastosowań rozważyć wentylatory WMST lub WMPT) |
K |
Obudowa prostopadłościenna pozwalająca na montaż w dowolnej orientacji w przestrzeni |
Praca w zabudowie w większym systemie lub w nietypowym układzie rurociągu |
Średnica przyłącza wlotu [mm] | 200 |
Średnica przyłącza wylotu [mm] | 200 |
Wydajność maksymalna [m3/h] | 4800 |
Ciśnienie maksymalne [Pa] | 2400 |
Typ wirnika | transportowy, samoczyszczący |
Moc silnika [kW] | 4.0 |
Zasilanie | 3x400 V, 50 Hz |
Obroty silnika [obr/min] | 2915 |
Klasa sprawności silnika | IE3 (Premium Efficiency) |
W cenie produktu | przejściówka wylotu do podłączenia rury okrągłej |
W skład produktu nie wchodzi | kabel zasilający i wyłącznik |
Metoda łączenia | króciec do nasunięcia rury |
Max. temperatura przetłaczanego czynnika | 70 stopni Celsjusza |
Konfiguracja pracy | ssący, tłoczący lub ssąco-tłoczący |
Plik CAD (do importu w programach takich jak Autodesk Inventor, AutoCad, SolidWorks, SolidEdge i innych). Tylko do użytku własnego w ramach projektowania systemu transportowego.
Pobierz